2014. január 27., hétfő

Házi Torta Burkoló Massza (Nyújtható Fondant)

Házilag készíteni fondantot a tortánk burkolásához és süteményeink díszítésére nem ördöngösség. Megbízható, olcsó megoldás és mindig kéznél lehet. A színezésében nincsenek korlátok. Igazán megéri kipróbálni.

Házi fondant receptemhez az alapreceptet egy kedves cukrász tanítványomtól kaptam. Azt finomítgattam tovább, hagytam el belőle, és adtam még hozzá, míg megbízhatóan jó és szépen burkoló cukormasszát kaptam belőle.

A receptem mellékletéül bemutatnám az ötödik tortám, melyet a kislányom 7. szülinapjára szervezett gyerekzsúrra készítettem. A barackszínű fondant kapott egy enyhe lüszter csillogást, festettem a leveleket és ecset technikával (brush embroidery) emeltem ki. A virágokat, kacskaringókat és a talpazat szegélydíszét díszítőcsövekkel írókáztam.


Torta díszítés - Köszönet a fotóért Varga Balázsnak!


Tehát a fondant receptje:
Főzzünk szirupot kis lángon fedő alatt: 15 dkg kristály cukorból, fél dl vízzel és adjunk hozzá 3 evőkanál mézet is. Habverő tálban 10 g étkezési zselatinra tegyünk 3 evőkanál vizet. Míg a szirup elkészül, hagyjuk duzzadni. Amint tökéletesen feloldódott a cukor a zselatinra öntjük a forró szirupot. Adunk hozzá egy csipet sót, ha színezni szeretnénk a porfestéket, és verjük erős habbá. Ezután adjuk bele 4-5 részletben a 485 g kristályszemcse mentes, púderesen finom, átszitált porcukrot, és alacsonyabb fokozaton dolgozzuk bele, vigyázva a habverőre, hogy le ne égessük a motorját. A fondantunk nyúlós, ragacsos állagú lesz, egy napot pihentessük, azután felhasználható. Enyhén olajozott felületen dolgozzuk át. A munkát szobahőmérsékletű masszával végezzük. Nem könnyű munka, erős kéz kell hozzá. Ha alaposan kidolgozzuk akkor lesz szép sima, egyenletes. De vigyázzunk levegőt ne dolgozzunk bele, mert attól hólyagos lenne. Ki nyújtva burkolásra használjuk. A tortára egy nagyobb keresztmetszetű papírhengerre feltekerve a legcélszerűbb felvinni. Ez az adag egy 7 cm magas és kb 20-22 cm átmérőjű karikához elég. Legjobb, ha száraz, hideg helyen egy éjszakát hagyjuk szikkadni a felületet mielőtt lüsztereznék, vagy festenénk. Ha festeni szeretnénk, nagyon kevés olajat használjunk a kidolgozáskor, mert nem vonja be a festék.




Még ilyen tökéletes fekete burkolatot is készíthetünk. A kihabosítás után 5 gramm vízben krémesre kikevert fekete porfesték szükséges a dupla mennyiséghez. Ez egy ilyen emeletes tortára is elég. A 4 mm vastagra kinyújtott burkoló anyag, különösebb igazgatás nélkül könnyedén ránc nélkül formálódik a tortára.


Sok szeretettel várlak 
TORTADÍSZÍTŐ TANFOLYAMAIMRA>>>
A kínálatban: ROYAL ICING (más kifejezéssel glazúrozó, vagy cukormázas),
KRÉMVIRÁGOK: babkrém,
fényes-, koreai-, stabil-, svájci vajkrém,
tojásfehérje krém és brazil flexkrém használatával.




A torták készítője:

Vargáné Orbán Anikó
oktató, Ékes-Édes Stúdió


Itt is megtalálsz, kattints a gombra:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...